poniedziałek, 14 maja 2012

oTAGowani!!!

Wśród bloggerów stała się ostatnio popularna zabawa oTAGowani! Zostałam zaproszona do zabawy dwukrotnie przez Maytea oraz Alison, tak więc czuję się zobowiązana. Serdecznie wam dziękuję :) 



Zasady zabawy są następujące: 
1. Każda oTAGowana osoba ma za zadanie odpowiedzieć na 11 pytań zadanych przez 'Taggera' i odpowiedzieć na nie na swoim blogu.
2. Po odpowiedzeniu na zadane pytania wybierasz nowe 11 osób do TAGowania i piszesz je w swoim w poście.
3. Tworzysz 11 nowych pytań dla osób oznaczonych w TAGu i piszesz je w swoim TAGowym poście.
4. Wymieniasz w danym poście osoby oTAGowane przez Ciebie.
5. Nie oznaczaj oTAGowanych już osób.
6. Poinformuj wypisane osoby, że zostały oTAGowane. 

A oto pytania i moje odpowiedzi :) 

1. Z jakim bohaterem literackim chciałbyś/chciałabyś się zaprzyjaźnić i dlaczego?
Myślę, że byłby to Percy Jackson. Uwielbiam ludzi mających dystans do siebie, poczucie humoru, a jednocześnie odwagę. Percy zawsze potrafi wybrnąć z sytuacji, nie traci czasu na zamartwianie się tylko działa. Z taką właśnie osobą chciałabym się zaprzyjaźnić. 

2. Dlaczego zdecydowałeś/łaś się na prowadzenie bloga dotyczącego książek?
Bloga założyłam w sierpniu ubiegłego roku, kiedy pooglądałam blogi zamieszczone w wątku "Blogi z recenzjami" na nakanapie.pl. Bardzo mi się spodobał ten sposób dzielenia się z innymi ludźmi swoimi przemyśleniami na temat tego co kochają najbardziej - literatury. Początkowo w ogóle o niego nie dbałam, ale z czasem spodobało mi się to i tak jest do dzisiaj.

3. Co jest w stanie spowodować, że przestaniesz czytać książki?
Po pierwsze, przestaję czytać książkę kiedy uznam, że jest głupia do cna, lub nie da się jej czytać - język czy styl autora mi za nadto przeszkadza. Po drugie - zwykły brak czasu. 


4. Potrafisz zrezygnować z Internetu oraz telewizji? Dlaczego?
Telewizji nie oglądam, bo uważam, że to strata czasu. Czasem przyjdę na wiadomości czy na pogodę, ale tak to w ogóle. Jeżeli chodzi o internet to właśnie w nim znajduję wszystkie informacje, kontaktuję się z ludźmi, kupuję różne rzeczy, piszę mojego bloga itd. Z tego byłoby mi trudniej zrezygnować, ale myślę, że też dałabym radę na jakiś czas. Nie na zawsze. 

5. Jakie myśli towarzyszą Tobie podczas zakupu książki?

Pierwsza: 
"Czy nie przesadzasz?"
Druga 
"Co powie na to mama?"
Trzecia
"Którą wybrać czy może wziąć dwie?"
Największym dylematem jest dla mnie ta druga :) 

6. Której książki za nic w świecie nie oddasz (mimo, że są lepsze i wiesz o tym)?
Za nic w świecie nie oddam "Wojen duszków". Inne książki z tej serii są lepsze, ale do tej mam największy sentyment. To właśnie od "Wojen duszków" wszystko się zaczęło. Za nic w świecie jej nie oddam mimo, że ma pozaginane rogi oraz umazane atramentem kartki. 

7. Jakie pasje towarzyszą Tobie oprócz czytania?
Oczywiście słuchanie muzyki. Muzyka równo z książkami to połowa mojego życia, ba! nawet więcej. Poza tym gram na gitarze, uczę się języków (bardzo to lubię), piszę bloga, pamiętnik i takie tam... 

8. Jeśli jedziesz autobusem, widzisz osobę, która coś czyta, co o niej myślisz?
To jeszcze zależy co czyta. Jeżeli jakiś chłam to traci w moich oczach. Natomiast jeżeli czyta coś wartościowego lub co mi się spodobało kiedyś to czasem zagaduję. 

9. Jakie jest Twoje największe marzenie?
Mam dużo marzeń, żadne nie jest największe :) 

10. Którego autora polskiego cenisz najbardziej i dlaczego?
Andrzeja Sapkowskiego i Henryka Sienkiewicza. Ten pierwszy dlatego, że jest z Polski i napisał coś wartościowego z gatunku fantasy, a Sienkiewicza, bo bardzo lubię historię, a jego książki są taką fajną jej lekcją. 

11. Czy masz jakieś wady (lub słabości) związane z tym, że interesujesz się literaturą?
Taaak! Ignoruję różne sprawy (być może ważniejsze) oraz czasami ludzi.

Czas na moje pytania: 


1. Jaki jest twój ulubiony rytuał czytania? Filiżanka herbaty, fotel i dobra książka czy może coś innego?
2. Czy miałaś kiedyś sen, w którym przyśniła ci się akcja z książki ostatnio czytanej? Jeżeli tak to opisz (o ile nie jest to zbyt prywatne).
3. Ile najwięcej książek kupiłaś jednorazowo?
4. Dlaczego .... jest twoim ulubionym gatunkiem?
5. Jaką książkę czytałaś najwięcej razy i dlaczego tak ci się spodobała?
6. Gdzie najbardziej lubisz czytać? Na kocu w ogrodzie, w fotelu czy może na ławce w parku?
7. Wyobraź sobie, że na jeden dzień możesz się przemienić w jakaś postać literacką. Kto to będzie i jak byś wykorzystał(a) ten dzień? 
8. Jaka jest twoja ulubiona okładka? Uzasadnij. 
9. Miasta są czasami w książkach tak pięknie opisane... Jakie literackie miasto chciałbyś odwiedzić? Może być również takie wyimaginowane. 
10. Z jakiego wydawnictwa czytasz najwięcej książek? 
11. Jaki jest twój ulubiony komiks i dlaczego? 

Osoby oTAGowane przeze mnie:
3. Elen
4. Hiboou
6. Faledor

Trudno znaleźć 10 osób, bo już większość została otagowana.

Pozdrawiam i zapraszam do zabawy. 

3 komentarze:

Drogi gościu!
Skoro odwiedziłeś mojego bloga zostaw po sobie jakiś ślad. Będzie mi bardzo miło :)

You might also like:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...